انواع مختلف مشتری چیست؟
مشتریان نقش مهمی در هر مشاغل ایفا می کنند. برای درک رفتار مشتری و تخصیص بهتر منابع به مشتریان مختلف برای تولید بالاترین سود ، لازم است که بتوانیم انواع مختلف مشتری را شناسایی و تقسیم کنید. با درک بهتر انواع مختلف مشتری ، مشاغل می توانند برای توسعه استراتژی های موفق مجهز شوند.
پنج نوع اصلی مشتری
• مشتریان وفادار : مشتریانی که اقلیت مشتری را تشکیل می دهند اما بخش بزرگی از فروش را تولید می کنند. مشتریان وفادار مهمترین بخش برای خوشگذرانی است و باید برای هر شرکتی مورد توجه واقع شود. این نوع مشتری ها معمولاً بیش از 20% از مشتریانی شرکت را تشکیل نمی دهند اما بیشتر درآمد فروش را به خود اختصاص می دهند. همانطور که از نام آن برمی آید ، مشتریان وفادار،وفادار بوده و محصولی را به شدت ارج می نهند. علاوه بر این ، مشتریان وفادار احتمالاً محصولات این شرکت را به افراد دیگر توصیه می کنند. بنابراین ، مهم است که از ورودی و انتقادات و پیشنهادات آنها بخواهید و آنها را در فرآیند تصمیم گیری یک شرکت درگیر کنید. اگر شرکتی بخواهد رشد کند ، باید روی مشتریان وفادار تأکید شود.
• مشتریان خاص : مشتریانی که مرتبا مراجعه میکنند اما تصمیم خرید را در درجه اول بر اساس علائم تجاری انجام می دهند
• مشتریان مبتنی بر نیاز : مشتریانی که قصد خرید کالای خاصی را دارند.
• مشتریان سرگردان : مشتریانی که از آنچه می خواهند خریداری کنند اطمینان ندارند بستگی به مهارت شما دارد که چگونه احساس نیاز کالاهای مختلف را در آنها ایجاد کنید. مشتریان سرگردان در حالی که کمترین درصد از درآمد فروش را تشکیل می دهند بیشترین میزان ترافیک را به شرکت جلب می کنند. آنها هیچ نیاز و تمایل خاصی در ذهن ندارند و بیش از هر چیز به موقعیت مکانی شغلی جذب می شوند. این مشتریان از تعامل اجتماعی تجربه خرید لذت می برند. بنابراین ، صرف وقت زیاد برای جذاب کردن این بخش می تواند بخش های سودآورتری را از خود دور کند. اگرچه این بخش کمترین میزان درآمد فروش را ایجاد می کند ، اما ارائه اطلاعات روشنگری در مورد محصولات به این مشتریان می تواند علاقه را تحریک کند و در نهایت منجر به خرید شود.
رضایت مشتری چیست؟
رضایت مشتری میزان تحقق محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت از انتظار مشتری است. به عبارت دیگر ، رضایت مشتری این است که مشتری پس از انجام کار با یک شرکت چقدر رضایت دارد. رضایت مشتری نه تنها میزان رضایت مشتری از معاملات خود با تجارت است بلکه همچنین تجربه کلی آنها با شرکت را اندازه گیری می کند.
درک انواع مشتری و حفظ مشتری
بسیاری از مشاغل زمان زیادی را برای جذب مشتری جدید اختصاص می دهند. با این حال ، روند جذب مشتری جدید فقط باید ۲۰٪ از انرژی و زمان شما را بگیرد. عادت در تلاش برای جذب مشتریان جدید با معاملات خاص یا تبلیغات آسان است. مسلماً جذب مشتری جدید مهم است ، اما همه چیز نیست. واقعیت این است که اگر بیشتر از آنچه باید برای مشتریان جدید متمرکز شوید ، وقت خود را صرف می کنید ، ممکن است خود را در برخی از مشتریان قدیمی خود گم کنید.
نحوه نزدیک کردن مشتری ها
هیچ راه صحیحی برای نزدیک شدن به مشتری وجود ندارد. انواع مشتریان از وب سایت شما بازدید می کنند. هر کدام از آنها منحصر به فرد هستند وبا یکدیگر متفاوت هستند نیاز به یک رویکرد متفاوت دارند. می توانید بگویید که یک تیم پشتیبانی با بررسی نحوه نزدیک شدن مشتریان مختلف ، استراتژی خود را برای پیروزی و جلب اعتماد آنها پیدا میکند. اگر آنها بدون توجه به اینکه طرف مقابل آنها چه ویژگی هایی دارد برای آنها کارکنند واز یک فیلم نامه پیروی کنند،خوب ، آنها باید کارهای خانه را انجام دهند! تیمی که رویکردهای خود را برای موارد مختلف تغییر می دهد تیمی است که نتایج خدمات مشتری خوبی کسب می کند. آنها قادر به اداره همه شرایط هستند ، مهم نیست که خوشایند باشند یا خیر.
درباره این سایت