در قرن اخیر برنامه یزی یکی از مهم ترین و بارزترین فعالیت هایی است که تمامی مدیران در شرکت ها باید به آن اهتمام ورزند و هر ساله هزینه بسیاری صرف میشود تا برنامه های آن ها برای اهداف کوتاه مدت، میان مدت و اهداف استراتژیک نهایی شرکت برای توسعه، طراحی و سپس اجرا گردد.
اما با توجه به تحقیقات صورت گرفته در اکثر شرکت های داخلی و خارجی مشخص گردیده است که استخراج و اجرای برنامه های مشخص شده به صورت گسترده نسبت به برنامه های از پیش تعیین شده انحراف بسیار زیادی داشته که این موضوع هزینه های بسیار زیادی بر شرکت ها تحمیل می نماید و به همین علت باعث عقب ماندن از بازار رقابتی و به نتیجه نرسیدن تلاش های آنان برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود می گردد و در بلند مدت باعث زیان دهی و خارج شدن شرکت ها از بازار رقابتی میگردد.
مباحث دوره :
درباره این سایت